VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
spoločnosti Stahlmann s.r.o. pre predaj tovaru prostredníctvom e-shopu na internetovej adrese www.stahlmann.sk
I.
Základné informácie o internetovom predaji
Internetový predaj profesionálneho náradia a príslušenstva (ďalej len „e-shop“ alebo „internetový obchod“) na web stránke www.stahlmann.sk realizuje spoločnosť:
Stahlmann s.r.o.
Nábrežná 79
940 57 Nové Zámky
Slovenská republika
spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel S.r.o., vložka číslo: 33342/N.
IČO: 46946918
DIČ: 2023664830
IČ DPH: SK 2023664830
IBAN:
SWIFT: TATRSKBX
email: [email protected]
zákaznícka linka: +421 918 467 095
(ďalej v texte ako „obchodník“)
Adresa obchodníka, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet:
Stahlmann WTC – Heavy Duty Center
Rožňavská 4588/24, 821 04 Bratislava (otváracie hodiny Po-Pi: 7:30 hod. – 17.00 hod.)
Stahlmann proCenter
Dvorská cesta 23, 940 57 Nové Zámky (otváracie hodiny Po-Pi: 7:30 hod. – 16.30 hod.)
Orgán trhového dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P.O.BOX: 49A, 950 50 Nitra
Odbor výkonu dohľadu
telefónne číslo: 037/772 02 16
email: [email protected]
II.
Úvodné ustanovenia
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú právne vzťahy, práva a povinnosti obchodníka a kupujúceho súvisiace s nákupom a predajom tovaru v internetovom obchode prevádzkovanom na internetovej stránke www.stahlmann.sk a tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a kupujúcim.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú vypracované najmä v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene niektorých zákonov, zákona č. 22/2004 Z.z. elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 394/2012 Z. z. o obmedzení platieb v hotovosti, zákona č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a ďalšími.
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmluvy, súčasťou ktorej sú tieto Všeobecné obchodné podmienky, nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene niektorých zákonov.
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky sú záväzné pre všetkých kupujúcich – fyzické a právnické osoby, ktoré zaslaním objednávky prejavia záujem o tovar ponúkaný obchodníkom.
- Obchodník umožňuje každému kupujúcemu dostatočne sa oboznámiť s týmito obchodnými podmienkami a umožňuje každému návštevníkovi elektronického obchodu jednoduchý prístup k zneniu týchto obchodných podmienok ich zverejnením na svojom webovom sídle.
- Odoslaním objednávky obchodníkovi, kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí so znením týchto Všeobecných obchodných podmienok a s Reklamačným poriadkom obchodníka.
III.
Základné pojmy
Obchodníkom sa rozumie spoločnosť Stahlmann s.r.o., Nábrežná 79, 940 57 Nové Zámky, Slovenská republika, IČO: 46946918, DIČ: 2023664830, IČ DPH: SK 2023664830, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel S.r.o., vložka číslo: 33342/N. Obchodník je osobou, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
Internetový obchod alebo e-shop je webová aplikácia slúžiaca primárne na predaj tovaru obchodníka, umiestnená na webovom sídle obchodníka www.stahlmann.sk. Zahŕňa zverejnenie informácií o tovaroch, objednanie tovarov prostredníctvom elektronického formulára objednávky, registráciu elektronickej objednávky, balenie zásielky a zabezpečenie jej prepravy, vybavenie reklamácie, prípadne vrátenie tovaru, a iné.
Tovarom sa rozumejú produkty predávané prostredníctvom e-shopu, najmä aku náradie, elektrické náradie, ručné náradie a príslušenstvo, ktoré sú v aktuálnej ponuke obchodníka pre nákup prostredníctvom internetového obchodu obchodníka na internetovej stránke www.stahlmann.sk.
Kúpna cena znamená kúpnu cenu za tovar. Kúpna cena je uvedená s DPH. Kúpna cena nezahŕňa prípadné náklady na dodanie tovaru kupujúcemu.
Kupujúci znamená každú fyzickú osobu spôsobilú na právne úkony v celom rozsahu alebo právnickú osobu, od ktorej obchodník dostane riadne vyplnenú objednávku na tovar v súlade s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
Spotrebiteľom sa rozumie v zmysle Občianskeho zákonníka (§ 52 ods. 4) fyzická osoba – nepodnikateľ, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, povolania. Ide teda o každého občana, ktorý kupuje tovary pre svoju osobnú spotrebu.
Podnikateľom sa rozumie v zmysle Obchodného zákonníka osoba zapísaná v obchodnom registri, alebo osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, alebo osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu. Rozumie sa ním osoba, ktorá vykonáva sústavnú činnosť, vo svojom vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť a hlavne za účelom dosiahnutia zisku. Podnikateľ, pokiaľ koná v rámci svojej obchodnej činnosti, zamestnania alebo profesie, nemá postavenie spotrebiteľa a nevzťahuje sa na neho právna úprava o ochrane spotrebiteľa.
Zmluvné strany je spoločné označenie pre obchodníka a kupujúceho.
Objednávka znamená návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy s obchodníkom uskutočnený prostredníctvom e-shopu, emailovou správou, telefonicky alebo osobne u obchodníka spôsobom a za podmienok stanovených v týchto Všeobecných obchodných podmienkach.
Kúpna zmluva znamená kúpnu zmluvu uzavretú medzi obchodníkom a kupujúcim, na základe ktorej sa obchodník zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný tovar do miesta určenia a kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar a zaplatiť obchodníkovi za objednaný tovar kúpnu cenu a cenu za prepravu. Neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy sú tieto Všeobecné obchodné podmienky.
Zmluva uzavretá na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
IV.
Užívateľský účet
- Na základe registrácie na stránke obchodníka www.stahlmann.sk, môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského účtu. V prípade, že kupujúci u obchodníka realizuje objednávku a nákup, dochádza k jeho automatickej registrácii a vytvoreniu užívateľského účtu.
- Zo svojho účtu cez užívateľské rozhranie môže kupujúci okrem iného uskutočňovať elektronické objednávanie tovarov a vykonávať sledovania stavu vybavovania objednávok obchodníkom.
- Pri registrácii na stránke obchodníka www.stahlmann.sk je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivé údaje.
- Obchodník berie na vedomie, že dôsledkom uvedenia falošných osobných údajov, resp. zneužitých osobných údajov tretej osoby, alebo zneužitia jej dokladov je absolútna neplatnosť vykonaných právnych úkonov a tiež trestnoprávne sankcie v zmysle ustanovení zákona č. 300/2005 Z.z. Trestný zákon.
- Údaje v zákazníckom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať.
- Údaje uvedené v zákazníckom účte pri objednávaní tovarov sú vždy považované za správne.
- Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom (ktorým je email kupujúceho) a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o prístupových údajoch k svojmu zákazníckemu účtu.
- Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám. Kupujúci berie na vedomie, že obchodník nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany kupujúceho.
- Obchodník je oprávnený zrušiť zákaznícky účet, a to najmä v prípadoch, kedy kupujúci svoj zákaznícky účet viac než 2 roky nevyužíva, alebo v prípade, že kupujúci porušil svoje povinnosti z kúpnej zmluvy, alebo týchto Všeobecných obchodných podmienok.
- Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia obchodníka.
V.
Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
- K uzatvoreniu kúpnej zmluvy, na základe ktorej obchodník dodá kupujúcemu objednaný tovar (ďalej len „kúpna zmluva“, alebo tiež „zmluva“) dochádza na základe návrhu kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy (objednávka) a prijatia návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany obchodníka (potvrdenie objednávky).
- Návrhom na uzavretie zmluvy je v zmysle vyššie uvedeného objednávka kupujúceho adresovaná obchodníkovi vo forme vyplnenia elektronického formulára na internetovej stránke www.stahlmann.sk, objednávka vo forme e-mailovej správy zaslanej kupujúcim obchodníkovi, prípadne telefonicky alebo osobne na predajni obchodníka zadaná objednávka.
- Pre realizáciu objednávky prostredníctvom vyplnenia a odoslania elektronického objednávkového formulára na internetovej stránke obchodníka je potrebné aby kupujúci uviedol všetky údaje označené vo formulári objednávky ako povinné (označené červenou hviezdičkou). Pri realizácii objednávky je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivé údaje. Obchodník berie na vedomie, že dôsledkom uvedenia falošných osobných údajov, resp. zneužitých osobných údajov tretej osoby, alebo zneužitia jej dokladov je absolútna neplatnosť vykonaných právnych úkonov, a tiež trestnoprávne sankcie v zmysle ustanovení zákona č. 300/2005 Z.z. Trestný zákon.
- Kupujúci berie na vedomie, že v prípade, ak uvedie v objednávke firemnú adresu vrátane identifikačné číslo organizácie, nie je možné na právne vzťahy medzi ním ako kupujúcim a obchodníkom použiť právnu úpravu vzťahujúcu sa na spotrebiteľa a vzťahuje sa na neho právna úprava, ktorou sa spravujú právne vzťahy medzi podnikateľskými subjektami.
- Kupujúci si môže na internetovom obchode stahlmann.sk objednať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo „VLOŽIŤ DO KOŠÍKA“, resp. na zariadeniach s menším rozlíšením obrazovky a mobilných zariadeniach tlačidlo so symbolom nákupného košíka.
- Opis tovaru, jeho podrobná technická špecifikácia a cena sú uvedené priamo pri jednotlivých tovarových položkách.
- Kupujúci berie na vedomie, že farebné zobrazenie tovaru na monitore (vzhľadom na jeho vek a nastavenia) nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom ako ich bude kupujúci vnímať v skutočnosti.
- Kupujúci vytvorí objednávku tak, že vybraný tovar vloží do nákupného košíka stlačením tlačidla „VLOŽIŤ DO KOŠÍKA“ (resp. na zariadeniach s menším rozlíšením obrazovky a mobilných zariadeniach stlačením tlačidla so symbolom nákupného košíka), následne stlačí tlačidlo so symbolom nákupného košíka v pravom hornom rohu stránky kde získa prehľad o tovaroch, ktoré už v nákupnom košíku má vložené. Následne po stlačení tlačidla „POKRAČOVAŤ NA VYPLNENIE ÚDAJOV“, kupujúci vyplní svoje údaje potrebné pre správnu realizáciu objednávky vrátane zadania e-mailovej adresy a hesla pre vytvorenie užívateľského účtu, mena, priezviska kupujúceho a adresy pre doručenie objednaného tovaru (fakturačné údaje). Po vyplnení fakturačných údajov kupujúci po stlačení tlačidla „VÝBER DOPRAVY A PLATBY“ zvolí spôsob doručenia/dopravy a spôsob platby za tovar.
- Kupujúci pred odoslaním objednávky potvrdí, že sa oboznámil a súhlasí so Všeobecnými obchodnými podmienkami, že sa oboznámil so zásadami na ochranu osobných údajov a berie na vedomie spracovanie osobných údajov pre účel vybavenia objednávky. Následne odošle objednávku tlačidlom DOKONČIŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY. Týmto krokom je tovar zo strany kupujúceho záväzne objednaný a cenu zrealizovanej objednávky je kupujúci povinný zaplatiť.
- Po odoslaní objednávky zo strany kupujúceho, kupujúci na ním uvedený email v objednávke obdrží od obchodníka automatické oznámenie o prijatí objednávky. Uvedené automatické oznámenie o prijatí objednávky sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky.
- Obchodník zabezpečí, aby každej objednávke bola priradená jednoznačná identifikácia objednávky prostredníctvom jedinečného čísla.
- Za záväzné akceptovanie objednávky uskutočnenej kupujúcim a moment uzatvorenia kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim, sa považuje e-mailové potvrdenie/akceptácia objednávky zo strany obchodníka.
- Po akceptácii objednávky kupujúceho zo strany obchodníka sa stáva objednávka záväznou pre obe zmluvné strany a kúpna zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim je uzavretá. Po vzniku kúpnej zmluvy vznikajú zmluvným stranám práva a povinnosti vyplývajúce z uzatvorenej kúpnej zmluvy upravené týmito obchodnými podmienkami, najmä povinnosť obchodníka dodať kupujúcemu objednaný tovar a povinnosť kupujúceho zaplatiť za objednaný tovar kúpnu cenu (ak, v závislosti od zvoleného druhu platby tak kupujúci neurobil už pri zadávaní objednávky).
- Kupujúci je povinný po doručení potvrdenia objednávky od obchodníka skontrolovať obsah objednávky. V prípade zistených nezrovnalostí alebo iných chýb v obsahu potvrdenia objednávky je povinný o tom, bez zbytočného odkladu, upovedomiť obchodníka prostredníctvom elektronickej správy zaslanej na kontaktnú e-mailovú adresu obchodníka uvedenú v čl. I. týchto obchodných podmienok.
- Obchodník nezodpovedá za škodu, ktorá bola kupujúcemu spôsobená nesprávnym vyplnením objednávkového formulára alebo tým, že kupujúci neupozornil obchodníka na nesprávnosť údajov uvedených v potvrdení objednávky. Obchodník taktiež nezodpovedá za škodu spôsobenú dôsledkom toho, že prístupové údaje kupujúceho k objednávke, potvrdeniu objednávky alebo k akýmkoľvek elektronickým médiám alebo serverom obsahujúcim objednávku, potvrdenie objednávky alebo údaje z objednávky sa dostali do rúk neoprávnených tretích osôb a tieto boli následne neoprávnene využité / zneužité / upravené / odstránené alebo inak použité bez zavinenia obchodníka.
- Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, cene, čase a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky obchodníkom.
- Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy do 24 hodín od akceptácie objednávky obchodníkom v prípade, že v akceptácii objednávky obchodníkom došlo k zmene niektorej z podstatných náležitostí kúpnej zmluvy v porovnaní s objednávkou kupujúceho (zmena ceny, množstva, kvality, termínu a spôsobu dodania).
- V prípade, že kupujúci má vo výnimočných prípadoch záujem o zrušenie (stornovanie) odoslanej objednávky, je povinný o tejto skutočnosti neodkladne informovať obchodníka.
- Kupujúci berie na vedomie, že obchodník nie je povinný vyhovieť požiadavke kupujúceho na zrušenie objednávky, ak bol tovar už odoslaný alebo objednaný na podnet kupujúceho.
- Zrušenie objednávky podľa tohto článku obchodných podmienok sa nepovažuje za odstúpenie od zmluvy podľa článku VIII. týchto obchodných podmienok a vzťahujú sa naň len ustanovenia tohto článku obchodných podmienok.
- Obchodník má právo zrušiť objednávku kupujúceho v prípade, ak z dôvodu nedostupnosti zásob nie je obchodník schopný dodať tovar kupujúcemu na základe podmienok stanovených v objednávke kupujúceho.
- Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v prípade, ak sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru a nedohodne sa s kupujúcim na náhradnom plnení. Obchodník je oprávnený zrušiť objednávku alebo jej časť aj v prípade, ak nie je schopný tovar objednaný kupujúcim dodať v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo zákonom.
- Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť aj v prípade, keď kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú zjavne omylom v dôsledku chyby, ktorá nastala v internom systéme obchodníka. Rovnako tak má obchodník právo zrušiť objednávku alebo jej časť pre prípad vzniku inej chyby v internom systéme obchodníka, a to najmä čo sa týka dostupnosti, skladových zásob tovaru, akosti a druhu tovaru.
- Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť aj v prípade, keď údaje, ktoré o sebe kupujúci uviedol, alebo ktoré uviedol o mieste dodania tovaru sú zavádzajúce, chybné, alebo neúplné, alebo keď kupujúci kedykoľvek v minulosti porušil svoje povinnosti voči obchodníkovi, neprebral alebo nezaplatil objednaný tovar.
- V prípade, že dôjde k zrušeniu objednávky zo strany obchodníka z vyššie uvedených dôvodov, obchodník je povinný bezodkladne kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe, a to telefonicky alebo e-mailom.
- V prípade, že kupujúci už uhradil kúpnu cenu tovaru alebo jej časť a po zrušení objednávky zo strany obchodníka nedošlo medzi kupujúcim a obchodníkom k dohode o inom plnení, má kupujúci nárok na vrátenie plnej výšky uhradenej sumy, a to prevodom na bankový účet kupujúceho v lehote najneskôr do 14 dní od zrušenia objednávky, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
- Kupujúci berie na vedomie, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke obchodníka, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov obchodníka alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
- S ďalšími detailnejšími informáciami ohľadne realizácie objednávok na internetovej stránke obchodníka, sa kupujúci môže oboznámiť v sekcii „Ako u nás nakupovať“.
VI.
Cena a platobné podmienky
- Informácie o kúpnej cene tovaru sú zverejnené pri každom jednotlivom tovare v katalógu internetového obchodu. Ceny uvedené pri jednotlivých tovaroch platia pri odbere jedného kusu a platné sú v momente odoslania objednávky tovaru.
- Všetky ceny sú stanovené v mene EUR a sú uvedené s DPH a zahŕňajú poplatky súvisiace s recykláciou nadbytočného materiálu.
- Kúpna cena za objednaný tovar je uvedená v objednávke, ako aj v potvrdení objednávky.
- V prípade akciových cien niektorých tovarov, tieto platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
- Po uzavretí kúpnej zmluvy sa kupujúci zaväzuje zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu spolu s nákladmi na dopravu/doručenie podľa aktuálneho cenníka obchodníka (ďalej len „celková cena“).
- Obchodník si vyhradzuje právo jednostranne upraviť ceny tovarov uvedené v elektronickom obchode s tým, že nové ceny tovarov sú pre kupujúceho platné dňom ich uverejnenia v elektronickom obchode, okrem tovarov, ktoré si už kupujúcim objednal, t.j. tovarov, ktoré boli objednané prostredníctvom objednávky a objednávka bola potvrdená obchodníkom prostredníctvom potvrdenia objednávky.
- Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť obchodníkovi celkovú cenu jedným z nasledujúcich spôsobov, spomedzi ktorých je kupujúci oprávnený vybrať si pri objednávaní tovaru:
- platba kartou online prostredníctvom platobnej brány použitím kariet MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron,
- platba prostredníctvom elektronickej peňaženky Apple pay,
- platba prostredníctvom elektronickej peňaženky Google Pay,
- platba v hotovosti pri osobnom odbere,
- platba kuriérovi pri prevzatí objednávky (dobierka),
- platba bezhotovostným prevodom na účet obchodníka vopred,
- platba prostredníctvom Quatro -nákup na splátky.
- Pri platbe bezhotovostným prevodom na účet obchodníka vopred, sa kupujúci zaväzuje uhradiť celkovú cenu objednaného produktu do dátumu splatnosti, uvedeného na obchodníkom zaslanej proforma faktúre, j. do dvoch dní od zaslania faktúry. Proforma faktúra je zaslaná kupujúcemu e-mailom. Objednávka je obchodníkom ďalej spracúvaná až po prijatí platby.
- V prípade použitia služby dobierka, je hodnota tovaru, ktorý je možné za použitia uvedenej služby zaslať, maximálne vo výške 4000 EUR. Obchodník zasiela na dobierku iba tovar, ktorý je skladom. Kupujúci za objednaný tovar zaplatí kuriérovi v hotovosti alebo kartou pri samotnom prevzatí tovaru. Poplatok za službu dobierka je 1,50 EUR s DPH.
- Úhrada v hotovosti je možná pri osobnom odbere a po predchádzajúcej dohode s obchodníkom a to maximálne do výšky 15.000,- EUR. V prípade úhrady objednaného tovaru v hotovosti obdrží kupujúci od obchodníka príslušný daňový doklad (doklad o zaplatení).
- V súlade so zákonom č. 394/2012 Z. z. o obmedzení platieb v hotovosti, kupujúci, ktorého výška platby presahuje čiastku 15.000,- EUR, je povinný vykonať platbu bezhotovostne, t.j. vkladom alebo bezhotovostným prevodom na účet obchodníka.
- Záväzok kupujúceho zaplatiť celkovú cenu je splnený momentom pripísania celkovej ceny na účet obchodníka, alebo odovzdaním hotovosti k rukám obchodníka. V prípade platby na dobierku bude kúpna cena považovaná za uhradenú, uhradením celkovej čiastky kúpnej ceny objednaného tovaru, v hotovosti pracovníkovi prepravnej firmy.
- V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane obchodníka pri uvedení ceny tovaru, nie je obchodník povinný dodať kupujúcemu tovar za celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané prijatie objednávky podľa článku V. bod 12 týchto obchodných podmienok.
VII.
Dodacie podmienky
- Obchodník je povinný dodať tovar na základe objednávky zo strany kupujúceho v dohodnutom čase, množstve, kvalite a cene.
- Kupujúci je povinný prevziať zakúpený alebo objednaný tovar v dohodnutom čase, množstve, kvalite a cene.
- Kupujúci si môže zvoliť jeden z nasledujúcich spôsobov dodania tovaru:
- osobný odber v prevádzke u obchodníka na adrese:
- Stahlmann WTC – Heavy Duty Center
Rožňavská 4588/24, 821 04 Bratislava (otváracie hodiny Po-Pi: 7:30 hod. – 17.00 hod.)
- Stahlmann proCenter
Dvorská cesta 23, 940 57 Nové Zámky (otváracie hodiny Po-Pi: 7:30 hod. – 16.30 hod.)
- doručenie tovaru prostredníctvom kuriérskej spoločnosti UPS na miesto určené kupujúcim.
- Obchodník je povinný odovzdať kupujúcemu všetky doklady (napr. certifikát), ak sú takéto doklady súčasťou objednaného tovaru.
- Obchodník je povinný tovar vhodne zabaliť tak, aby bol chránený pred poškodením pri preprave a manipulácii a zároveň aby bola dodržaná diskrétnosť obsahu zásielky.
- Obchodník zasiela zásielky poistené v plnej výške hodnoty tovaru.
- Tovar objednaný kupujúcim mu bude dodaný v závislosti od dostupnosti tovaru a prevádzkových možností obchodníka v čo najkratšom možnom termíne, najneskôr však do 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy, ak sa strany nedohodli inak.
- Tovar objednaný kupujúcim, ktorý má obchodník skladom, je expedovaný kupujúcemu do 2 pracovných dní od prijatia platby na účet obchodníka.
- Náklady na dopravu/doručenie tovaru závisia od spôsobu dopravy tovaru, ktorý si kupujúci zvolí. Konkrétna výška nákladov na dopravu/doručenie je uvedená v elektronickej objednávke v časti „Spôsob dopravy“ a po vykonaní výberu spôsobu dopravy kupujúcim bude automaticky pripočítaná k cene objednaného tovaru.
- Dodanie tovaru na území členských štátov Európskej únie, príp. iných štátov, sa realizuje výhradne po predchádzajúcom písomnom súhlase kupujúceho s cenou za poštovné a prípadných ďalších dodacích podmienok.
- Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v objednávke.
- Kupujúci je povinný objednaný tovar prevziať osobne na prevádzke obchodníka v dohodnutom termíne. V prípade doručovania objednaného tovaru prostredníctvom kuriérskej spoločnosti UPS je povinný kupujúci prevziať objednaný tovar v čase určenom kuriérskou spoločnosťou.
- V prípade, že kupujúci uhradil tovar vopred a nemôže ho v dohodnutom termíne prevziať, je povinný túto skutočnosť oznámiť obchodníkovi a dohodnúť si s ním nový termín doručenia. Tovar, ktorý už kupujúci zaplatil, nemôže obchodník predať tretej osobe.
- V prípade, že sa zásielka s objednaným tovarom vráti späť na adresu obchodníka ako nedoručená z dôvodov na strane kupujúceho (napr. nesprávne uvedená adresa, kupujúci zásielku neprevzal nedopatrením alebo úmyselne), obchodník odošle kupujúcemu správu e-mailom so žiadosťou o informáciu, ako ďalej postupovať v súvislosti s objednaným tovarom.
- V prípade, že kupujúci požiada o opätovné odoslanie zásielky s tovarom, obchodník doúčtuje k celkovej cene zásielky aj cenu za dopravu z dôvodu ďalšieho doručenia.
- Ak nedôjde k prevzatiu tovaru kupujúcim na mieste a v lehote podľa bodu 12. a 13. tohto článku a nie je možná dohoda obchodníka s kupujúcim o ďalšom postupe, resp. opätovnom doručení zásielky s tovarom, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Obchodník má zároveň zo strany kupujúceho nárok na náhradu škody vo výške účelne vynaložených nákladov spojených s dodaním takto objednaného a neprevzatého tovaru. Obchodník je tiež oprávnený odmietnuť zaslanie tovaru objednaného ďalšou objednávkou z dôvodu prvotne neprebratého tovaru.
- V prípade, že obchodník nedoručí tovar kupujúcemu podľa dohodnutých podmienok, je kupujúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a obchodník je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote do 14 dní od písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy (v emailovej alebo listinnej forme) bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim, prípadne iným spôsobom, v závislosti na dohode kupujúceho a obchodníka.
- Obchodník nenesie zodpovednosť za dôsledky spôsobené oneskoreným doručením alebo stratou zásielky zavinenou prepravcom alebo nepredvídateľnou a neprekonateľnou prekážkou.
- Nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia objednaného tovaru prechádza z obchodníka na kupujúceho, keď obchodník umožní kupujúcemu nakladať s objednaným tovarom, resp. odovzdaním objednaného tovaru na prepravu do miesta dodania tovaru osobe poverenej jeho dodaním kupujúcemu.
- Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka alebo jej obal viditeľne poškodený alebo zničený, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať obchodníka a s doručujúcou osobou spísať záznam o škode na zásielke. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi môže následne obchodník poskytnúť zľavu na tovar alebo dodať kupujúcemu nový tovar. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru alebo jeho obalu nebudú v takýchto prípadoch akceptované.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
VIII.
Odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru
- V zmysle zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) je kupujúci (spotrebiteľ) oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy, uzatvorenej na diaľku do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy osobne v predajni obchodníka, a to počas prevádzkovej doby, na e-mailovej adrese: eshop@sk alebo písomne na adrese sídla obchodníka. Na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie kupujúceho - spotrebiteľa, ktoré vyjadruje jeho vôľu odstúpiť od zmluvy.
- Na účel odstúpenia od zmluvy môže kupujúci použiť formulár na odstúpenie od zmluvy na tovar uverejnený na web stránke obchodníka.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
- Obchodník nie je povinný vrátiť kupujúcemu vyššie uvedené platby pred tým, ako mu je vrátený tovar doručený, alebo kupujúcim nie je preukázané zaslanie tovaru späť obchodníkovi.
- Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať obchodníkovi osobne na predajni obchodníka.
- Obchodník neakceptuje vrátenie tovaru späť formou dobierky. Takto vrátený tovar NEBUDE obchodníkom prevzatý.
- Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi.
- Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru, alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
- Podmienky odstúpenie od zmluvy pri vzťahoch zo strany kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
IX.
Vernostný program
- Tento článok upravuje podmienky účasti vo vernostnom programe (ďalej len „vernostný program“), ktorý organizuje na predávajúci pri predaji tovaru prostredníctvom e-shopu na internetovej adrese www.stahlmann.sk.
- Vernostný rogram je zameraný na motiváciu kupujúcich k opakovaným nákupom prostredníctvom poskytovania vecných odmien (ďalej len „odmeny“) za splnenie stanovených podmienok v rámci kalendárnych kvartálov.
- Účastníkom vernostného programu sa stáva každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá uskutoční nákup v e-shope www.stahlmann.sk a je identifikovaná unikátnym e-mailom. Pre identifikáciu zákazníka/kupujúceho v rámci vernostného programu je rozhodujúci e-mail uvedený v objednávke
- Zákazníci/kupujúci sa v rámci vernosteného programu delia do dvoch kategórií:
- nový zákazník – rozumie sa ním kupujúci, ktorý uskutočňuje svoj prvý nákup prostredníctvom e-shopu na internetovej adrese stahlmann.sk.
- verný zákazník – rozumie sa ním kupujúci, ktorý už v minulosti uskutočnil nákup prostredníctvom e-shopu na internetovej adrese stahlmann.sk a vyčerpal odmenu za najvyššiu úroveň nákupu ako nový zákazník.
- Vernostný rogram funguje na princípe cenových hladín, ktoré odrážajú hodnotu nákupov kupujúcich v jednom kvartáli. Každá hladina zodpovedá nároku na kategóriu odmeny nasledovne:
Nový zákazník:
- Hladina I: nákup od 700 €
- Hladina II: nákup od 1 500 €
- Hladina III: nákup od 3 000 €
Verný zákazník:
- Hladina I: nákup od 1 100 €
- Hladina II: nákup od 2 500 €
- Hladina III: nákup od 5 000 €
- Zoznam odmien, ktoré kupujúci môže získať, je zverejňovaný vždy na začiatku kvartálu na webovej stránke predávajúceho. Ku každej hladine je vždy priradených 3 až 5 produktov, z ktorých si kupujúci môže zvoliť podľa vlastného výberu.
- Kupujúci môže v rámci jedného nákupu alebo kvartálu získať viac odmien, pokiaľ splní podmienky viacerých hladín. Odmeny sa sčítavajú.
- Kupujúci má možnosť sledovať stav svojich nárokov na odmeny a históriu odmien po prihlásení do svojho užívateľského účtu na webovej stránke predávajúceho.
- Odmena sa poskytuje zákazníkovi po splnení podmienok a potvrdení objednávky, ktorá túto podmienku naplnila.
- Predávajúci si vyhradzuje právo odoslať odmenu až po uplynutí 14-dňovej lehoty od doručenia tovaru v zmysle objednávky, počas ktorej má kupujúci právo na odstúpenie od zmluvy bez údania dôvodu (a na vrátenie tovaru) podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z.z.. V prípade odstúpenia od zmluvy nárok na odmenu zaniká.
- V prípade reklamácie hlavnej objednávky je kupujúci povinný spolu s tovarom vrátiť aj poskytnutú odmenu.
- Odmeny nie je možné samostatne vrátiť ani ich vymeniť za finančné plnenie.
- V prípade zrušenia objednávky, ktorá zakladala nárok na odmenu, nárok na odmenu automaticky zaniká.
- Predávajúci si vyhradzuje právo vylúčiť zo systému zákazníkov, ktorí vernostný program opakovane zneužívajú alebo porušujú podmienky.
- Reklamácie odmien sa riadia všeobecným reklamačným poriadkom predávajúceho.
- V prípade nefunkčnosti alebo vady produktu, ktorý bol poskytnutý ako odmena, môže kupujúci uplatniť reklamáciu rovnakým spôsobom ako pri bežnom tovare (viď článok X. týchto Všeobecných obchodných podmienok).
- V rámci programu sú spracovávané osobné údaje kupujúceho (najmä e-mail, adresa, údaje o nákupoch) za účelom vyhodnotenia nároku na odmenu.
- Spracovanie údajov sa vykonáva v súlade s GDPR a zásadami ochrany osobných údajov predávajúceho v zmysle článku XIV. týchto všeobecných obchodných podmienok.
- Predávajúci si vyhradzuje právo vernostný program kedykoľvek ukončiť, pozastaviť alebo zmeniť jeho podmienky.
X.
Zodpovednosť za vady
- Podrobnosti o právach kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, vyplývajúcich zo zodpovednosti obchodníka za vady a postup pri vytýkaní vád tovaru upravuje Reklamačný poriadok, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto Všeobecných obchodných podmienok.
- Zodpovednosť za vady tovaru, vrátane záruky za akosť, pri vzťahoch, ktoré vznikli medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
XI.
Vybavovanie sťažností a podnetov
- Sťažnosti a podnety môže kupujúci uplatniť osobne na predajni obchodníka, na adrese sídla obchodníka, alebo na e-mailovej adrese [email protected].
- Odpoveď na uplatnenú sťažnosť alebo podnet bude kupujúcemu odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu do 30 dní od ich prijatia.
XII.
Osobitné ustanovenia o používaní web stránky obchodníka
- Prísne sa zakazuje najmä využitie vyťažovania dát, dolovania údajov, robotov alebo podobných nástrojov na zhromažďovanie a extrakciu dát na účely extrahovania akýchkoľvek podstatných častí web stránky obchodníka (jednorazovo alebo viacnásobne) na ich opätovné použitie.
- Je zakázané používať web stránku obchodníka spôsobom, ktorý porušuje tieto Všeobecné obchodné podmienky (alebo ich podstatu), alebo akýkoľvek iný relevantný zákon a smernice (vrátane tých, ktoré sa týkajú využívania verejných komunikačných sietí), alebo ktorý spôsobuje alebo môže pravdepodobne spôsobiť poškodenie, prerušenie alebo znehodnotenie web stránky obchodníka.
- Zakazuje sa neautorizovaný prístup na ktorúkoľvek časť web stránky obchodníka, na kontá iných užívateľov, alebo iné počítačové systémy pripojené na túto web stránku, ani preniknutím do databázy ako hacker, zistením hesla alebo akýmkoľvek iným spôsobom.
- Je zakázané zhromažďovať, alebo pokúšať sa zhromažďovať prostredníctvom web stránky obchodníka osobné informácie o iných osobách.
XIII.
Alternatívne riešenie sporov
- Každý kupujúci v postavení spotrebiteľa, má v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon o alternatívnom riešení sporov“) právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov s cieľom zabezpečenia ochrany svojich spotrebiteľských práv v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva pri vzťahoch vyplývajúcich zo zmluvy, napr. pri vybavovaní objednávky, uplatnení reklamácie a pod.
- Ak obchodník na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).
- Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi obchodníkom a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
- Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona.
- Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH.
- Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ.
- Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
XIV.
Informácie o ochrane osobných údajov
- Obchodník a zároveň prevádzkovateľ internetového obchodu na webstránke www.stahlmann.sk plne rešpektuje súkromie svojich zákazníkov, avšak pre plnenie niektorých zákonných povinností, a tiež pre vybavenie objednávok kupujúcich sú potrebné niektoré ich osobné údaje, ktoré budú použité výlučne na stanovený účel.
- Obchodník môže od kupujúceho tiež vyžadovať osobné údaje potrebné pre overenie identity v záujme naplnenia princípu KYC (Know Your Customer) pre účely predchádzania zneužívaniu obchodov s obchodníkom na páchanie trestnej činnosti alebo iného protiprávneho konania (predovšetkým legalizácie príjmov z trestnej činnosti – AML – Anti-Money Laundering).
- Obchodník prehlasuje, že s osobnými údajmi svojich zákazníkov, získanými registráciou pri vytváraní zákazníckeho účtu, alebo pri vytváraní a zasielaní objednávok tovaru, resp. pri vybavovaní reklamácií a vrátení tovaru kupujúcimi a pri zabezpečovaní ochrany pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti, nakladá v zmysle "Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady EÚ č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES .
- Bližšie informácie o osobných údajoch, ich spracovávaní a ochrane nájdete v časti ZÁSADY OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV.
XV.
Informácie o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti
- Kupujúci berie na vedomie, že obchodník je povinnou osobu v zmysle § 5 ods. 3 zákona č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „AML zákon“).
- Kupujúci berie na vedomie, že za účelom ochrany pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a pred financovaním terorizmu, právne predpisy vyžadujú, aby obchodník ako povinná osoba získaval, overoval a uchovával informácie týkajúce sa identifikácie kupujúcich, informácie o účele a plánovanej povahe obchodu alebo obchodného vzťahu, informácie o pôvode finančných prostriedkov alebo majetku pri obchode alebo obchodnom vzťahu.
- Kupujúci berie na vedomie, že obchodník je povinný vykonávať vo vzťahu ku kupujúcemu základnú starostlivosť v rozsahu určenom v § 10 AML zákona.
- Kupujúci berie na vedomie, že v prípade vyhodnotenia vyššieho rizika legalizácie alebo financovania terorizmu v zmysle programu vlastnej činnosti obchodníka pristúpi obchodník k vykonaniu zvýšenej starostlivosti v zmysle § 12 AML zákona.
- Kupujúci sa zaväzuje poskytnúť obchodníkovi informácie za účelom vykonania základnej alebo zvýšenej starostlivosti v zmysle AML zákona úplné, správne a v rozsahu požadovanom obchodníkom.
- Kupujúci berie na vedomie, že obchodník je oprávnený od kupujúceho – fyzickej osoby požadovať identifikáciu, t.j. poskytnutie mena, priezviska, rodného čísla alebo dátumu narodenia, ak rodné číslo nebolo pridelené, adresy trvalého pobytu alebo iného pobytu, štátnej príslušnosti, zistenie druhu a čísla dokladu totožnosti; prípadne i ďalšie údaje, napríklad telefónne číslo, adresu pre doručovanie elektronickej pošty, údaje o zamestnaní alebo zamestnávateľovi. Obchodník je tiež oprávnený žiadať informácie o tom, či kupujúci je politicky exponovanou osobou.
- Kupujúci berie na vedomie, že obchodník je povinný ešte pred uzatváraním obchodného vzťahu alebo vykonaním obchodu vykonať overenie údajov o kupujúcom - fyzickej osobe uvedených v predchádzajúcom bode za použitia jej dokladu totožnosti, ak sú tam uvedené, a overenie podoby osoby s podobou v jej doklade totožnosti za jej fyzickej prítomnosti alebo s použitím technických prostriedkov a postupov, ak takýmito prostriedkami a postupmi je možné vykonať overenie identifikácie na úrovni, ktorá je z hľadiska dôveryhodnosti výsledku overenia obdobná overeniu za fyzickej prítomnosti.
- Za doklad totožnosti na účely overovania údajov v zmysle tohto článku, považuje najmä občiansky preukaz, cestovný pas, doklad o povolení na pobyt pre cudzinca a doklad totožnosti občanov členských štátov Európskych spoločenstiev (Európskej únie).
- Kupujúci berie na vedomie, že obchodník je oprávnený od kupujúceho – fyzickej osoby - podnikateľa požadovať identifikáciu, t.j. poskytnutie mena, priezviska, rodného čísla alebo dátumu narodenia, ak rodné číslo nebolo pridelené, adresy trvalého pobytu alebo iného pobytu, štátnej príslušnosti, zistenie druhu a čísla dokladu totožnosti, adresy miesta podnikania, identifikačného čísla, ak bolo pridelené, označenia úradného registra alebo inej úradnej evidencie, v ktorej je tento podnikateľ zapísaný, a číslo zápisu do tohto registra alebo evidencie.
- Kupujúci berie na vedomie, že obchodník je povinný ešte pred uzatváraním obchodného vzťahu alebo vykonaním obchodu vykonať overenie údajov o kupujúcom - fyzickej osobe – podnikateľovi, uvedených v predchádzajúcom bode na základe dokumentov, údajov alebo informácií získaných z úradného registra alebo inej úradnej evidencie, v ktorej je podnikateľ zapísaný, alebo z iného dôveryhodného a nezávislého zdroja.
- Kupujúci berie na vedomie, že obchodník je oprávnený od kupujúceho – právnickej osoby/združenia majetku požadovať identifikáciu, t.j. poskytnutie názvu, adresy sídla, identifikačného čísla, označenia úradného registra alebo inej úradnej evidencie, v ktorej je právnická osoba alebo združenie majetku zapísané, číslo zápisu do tohto registra alebo evidencie a identifikácia fyzickej osoby, ktorá je oprávnená konať v mene právnickej osoby alebo združenia majetku.
- Kupujúci berie na vedomie, že obchodník je oprávnený od kupujúceho – právnickej osoby/združenia majetku požadovať, aby písomnou formou identifikoval konečného užívateľa výhod a požadovať aj predloženie dokladov a poskytnutie informácií na overenie identifikácie konečného užívateľa výhod a zistenie jeho vlastníckej a riadiacej štruktúry. Identifikáciou konečného užívateľa výhod sa rozumie zistenie mena, priezviska, rodného čísla alebo dátumu narodenia, ak rodné číslo nebolo pridelené, adresy trvalého pobytu alebo iného pobytu a štátnej príslušnosti. Obchodník je tiež oprávnený žiadať informácie o tom, či kupujúci alebo konečný užívateľ výhod kupujúceho je politicky exponovanou osobou.
- Kupujúci berie na vedomie, že obchodník je ešte pred uzatváraním obchodného vzťahu alebo vykonaním obchodu povinný vykonať overenie údajov o kupujúcom - právnickej osoby/združenia majetku, uvedených v bode 8 a 9 tohto článku, na základe dokumentov, údajov alebo informácií získaných z úradného registra alebo inej úradnej evidencie, v ktorej je právnická osoba zapísaná, alebo z iného dôveryhodného a nezávislého zdroja a overenie identifikácie fyzickej osoby, ktorá je oprávnená konať v mene právnickej osoby v rozsahu údajov podľa bodu 4 tohto článku a spôsobom podľa bodu 5 tohto článku, a overenie oprávnenia konať v mene právnickej osoby.
- Dostatočnosť a dôveryhodnosť listín predkladaných kupujúcim s cieľom preukázať jeho totožnosť a ním uvádzané skutočnosti je obchodník oprávnený posúdiť podľa vlastného uváženia.
- Kupujúci sa zaväzuje bezodkladne informovať obchodníka o akýchkoľvek zmenách v týchto poskytnutých údajoch. Porušenie tejto povinnosti sa považuje za závažné porušenie povinnosti kupujúceho.
- Kupujúci berie na vedomie, že v prípade neposkytnutia požadovaných údajov je obchodník povinný podľa ustanovenia § 15 AML zákona odmietnuť uzavretie obchodného vzťahu, ukončiť obchodný vzťah alebo odmietnuť vykonanie konkrétneho obchodu.
XVI.
Záverečné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzavretej medzi obchodníkom a kupujúcim, a sú pre obe strany záväzné.
- Právne vzťahy založené kúpnou zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami kúpnej zmluvy (t.j. záväznou objednávkou a potvrdením objednávky, prípadne individuálne dohodnutými podmienkami), ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a príslušnými právnymi predpismi. Ustanovenia kúpnej zmluvy majú prednosť pred ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Pre konkrétnu kúpnu zmluvu sú tieto všeobecné obchodné podmienky platné v znení účinnom ku dňu uzatvorenia kúpnej zmluvy.
- V prípade, ak si zmluvné strany dohodnú špecifické obchodné podmienky (napr. iný spôsob platby, iný termín doručenia a pod.), tieto budú uprednostnené pred týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.
- V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto Všeobecných obchodných podmienok je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok, pokiaľ to nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takého ustanovenia. Strany sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že niektoré z ustanovení kúpnej zmluvy alebo týchto Všeobecných obchodných podmienok je neplatné, neúčinné a/alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie ustanovením novým platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia.
- V prípade, že vzťah súvisiaci s používaním webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje zahraničný prvok, potom platí, že strany sa dohodli, že na tieto vzťahy sa uplatňuje slovenský právny poriadok.
- Obchodník si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky. Akékoľvek zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.lekarenplus.sk. Právne vzťahy vyplývajúce z kúpnej zmluvy sa spravujú vždy všeobecnými obchodnými podmienkami účinnými v čase záväznej objednávky tovaru.
Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 4. 6. 2025